Általános vélemény
A Ducati Streetfighter szerintem első ránézésre úgy néz ki, mint Duc 1098 superbike, amit kissé összetört a gazdája, de annyira stílusos és átütő erejű a megjelenése, hogy kiemelkedik a tömegből. Azért az árért amit kérnek érte (6.2MFt az tesztalany "S" verzió) valóban nagyon jónak kell lennie, mert az egyik legdinamikusabban fejlődő piaci szegmens példánya és roppant kemény konkurenciával néz szembe.
A Ducati gyár szerint a Streetfighter a legkönnyebb bringa az osztályában (167kg - 17 kg-mal könnyebb mint az S4R, a modell amit levált és 2 kg-mal könnyebb az alapverziós Streetfighter-nél), és a legerősebb Ducati naked bike.
A vízhűtéses, 155 LE-s V-2-es bestia, amely az Duc 1098/1198 erőműveinek keresztezését kapta meg egy módosított vázzal (a stabilitás javítása végett), ezentúl még egy picivel rövidebb hátsó lengőkart is kapott.
Úgy képzeljük el a motort, mintegy átmenetet egy nagy supermoto és egy Monster között.
A lóerők kordában tartása és a biztonságos motorozás érdekében a "S" verzió az alapkivitelnél jobb első és hátsó felfüggesztést kapott (Showa vs. Öhlins), valamint kipörgésgátlót és okos elektronikát, ami folyamatosan figyeli és feldolgozza az üzem közbeni adatokat.